16.11.2011

MOOMIN - full xylitol chewing gum

Okei, takana on ihan jäätävän pitkä päivitystauko. En tiedä todellakaan käykö kukaan mun kavereista (tai miksei joku muukin) täällä (saa kertoa käyttekö, jos ette niin tiedän että en sit päivittelekään :---D) Nyt voisin kertoa teille romaanin syistä, jotka ovat tämän päivitystauon saaneet aikaan + samalla ohessa kuulumisiani näiltä osa-aluilta.


1. KOULU
Mulla ei oo ollut juuri kokeita, mutta koulu tosiaankin vie voimavarat. En jaksa jokapäiväisiä läksyjä, kiduttavia liikuntatunteja saati ennen kaikkea raastavia matikantunteja, jotka saattaa viedä multa puhdin koko päiväksi. Mulla ei oo minkääntasosita laskupäätä, en selviä yksinkertaisimmistakaan soveltavista laskutehtävistä ja matikanläksyihin (joita siis yleensä on n. viisi tehtävää) menee pahimmillaan tunti enkä siltikään saa niistä mitään oikein. Ope käyttäytyy mua kohtaan todella epäoikeudenmukaisesti eikä muunmuassa ees päästä mua tukiopetukseen (tai oikeastaan pienryhmään, joka opiskelee erikseen mut samaan aikaan ku "kunnon ryhmäkin", vaikka sitä tosissani tarvitsisinkin. Mulle usein sanotaan: "No oota vaan ku meet lukioon!!1 Et sä siellä tukiopetusta saa kuule ihan noin vain!!!1" Pääsenkö siis helpommalla, jos lopetan tukiopetuksen pyytämisen ja seikkailen hatarilla tiedoillani vuoden läpi, saan matikasta vitosen ja kärsin koko loppuelämäni siitä, että koko matikka on mennyt multa ihan ohi? ._____.


2. KAVERIT & PERHE
Suurimman osan päivistä oon koulun jälkeen lähinnä väsynyt ja meen kotiin nukkumaan/surffaamaan kännykällä. Kuitenkin niinä päivinä, kun mulla ois energiaa just esimerkiksi tähän blogiin, niin oon kavereiden kanssa. Wayne's Coffee on vienyt mun sydämen (ja rahat... mut mangojäätee on niin hyvää D---:) ja siellä nykyään vietän aikaa vähintään viitisen tuntia viikossa kavereiden kanssa jutellen ja jääteetä tai kaakaota siemaillen. Monet illat menee kaverin kanssa kävelylenkillä/mäkkärissä/leffailloissa ja jotenkin ei riitä voimavarat enää blogiinkaan, vaikka voimavaroja mulla just vielä tässä vaiheessa elämää pitäis ollakin kun on niin lyhyet päivät ja niin edelleen.

Perhe taas... No, ne pitää mua täysin tietokoneriippuvaisena, joten mulle on asetettu todella orjalliset rajat tietokoneiluun. Se on keskimäärin tunti päivässä, mikä musta on todella kohtuutonta. Pidän isoon osaan nettikavereista yhteyttä tietokoneella, kirjotan koneella paljon tarinoita ja kuuntelen sitä kautta musiikkiakin. Nykyään se tunnin koneaika joko unohtuu tai sitten kuluu joidenkin kouluhommien hoitamiseen. Todella typerää, ärsyttävää ja rajoittavaa. Nytkin oon salaa äidin tietokoneella. :---D


3. SÄÄ
Talvi on mun lempivuodenaika, syksy ei. Kylmää, kylmää, kylmää! Hetken jakso villapaidat innostaa, mutta nyt alan olla kurkkuani myöten täynnä tätä "puolipukeutumista". En voi edes pehmoisia talvitöppösiäni huoletta käyttää tuolla syyssäässä kun nekin sotkeutuu johonkin mutaan! Huolella pukeutuminen ei innosta ollenkaan, revin itteni väkisin 6.45 sängystä ylös (harvemmin pääsen), suihkun jälkeen hiukset on supersähköset ja aattopisen ihon (ei oo kyllä todettu) takia mun kasvot ja kädet on todella kuivat eikä innosta ollenkaan esim. meikata saati lakata kynsiä. Tuolla on myös niin kylmä, etten oikein hirveästi raaski käyttää legginsejä saati muita kesäisempiä vaatteita, vaikka mieli tekisi. Aurinko nousee yhdeksän aikaan, sit oon koulussa 7h ja kun tuun takas niin saan kotimatkan ajan nauttia siitä auringosta kunnes taas pimeää! Tän takia en oo myöskään juuri kuvaillut, koska ulos ei voi mennä + sisällä ei ole missään mitään hyvää valoa! D---:

Joo, tossa oli vuosisadan tekosyyt, ensi kerralla kirjotan jotain positiivisempaa ja voisin laittaa viime aikoina otettuja kuviakin, joita ei siis tosiaan ole paljon! (:

3 kommenttia:

  1. Tätä on tosi kiva lukee, aina kun kirjotat! (: Ois kiva nähä sun ottamia kuvia. ♥ Toi on kyl kauheeta ettei ehi nähdä päivänvaloa. D:

    VastaaPoista
  2. kyllä minä tätä luen ♥ ::) tää on ihana blogi ja mun blogin epäaktivisoituminen johtuu aivan samoista syistä. menet kouluun yhdeksältä tai kahdeksalta ja oot kotona neljän jälkeen ~ miljoonia läksyjä ja sitte joku baletti päälle eikä koskaan jaksa tehä mitään. >w<

    VastaaPoista
  3. mia// Hyvä kuulla et joku lukee! 8) Ja nyt niitä tuolla on, kirjota säkin sun blogiaa! >)

    kathy// jeii! (: Joo, yritä säkin silti kirjottaa! :---D Sulla on vielä se baletti, varmaan rankkaa. D---:

    VastaaPoista