20.11.2011

I'm going to travel the world

ainakin joskus. (--------: Okei, nyt on tiedossa tosi randommerkintä, mutta teenpähän tän kuitenkin. Onhan kyseessä ehkä mulle maailman paras asia maailmassa! (kuvat weheartitista!)

No mutta miksi teen tän merkinnän juuri nyt? Asia on mulle tavallaan ajankohtainen, koska oon vasta nyt alkanut suunnittelemaan vakavissani vaihtoon lähtöä. Tosin siihen on aikaa, joten tää merkintä on kaukana ajankohtaisesta! :D Lisäksi ollaan tänään kateltu äidin kanssa matkoja. Joululomalla oon menossa Lontooseen äidin kanssa ja sitten keväämmällä on suunnitteilla matka jonnekin vähän kauemmas koko perheen kanssa. Mun suurin toive ois Singapore, jossa kävin pienenä ja muistan vieläkin sen paikan ihanuuden, mutta porukat suunnittelee lähinnä Afrikkaa tai eteläistä Eurooppaa... Juu. En usko, että tää hirveesti kiinnostaa ketään, mutta läpisempähän omiani ainakin omaksi ilokseni? :D





Kuten aiemmin mainitsin, oon harkinnut hirveesti vaihtoon lähtemistä. Vielä puoli vuotta sitten mun vastaus kysymykseen "Aiotko mennä vaihtoon?" oli ehdoton ei. Mulla ei käynyt mielessäkään vaihtoon lähteminen. Se ei tuntunut olevan yhtään mua varten. Jotenkin vaihto-oppilaat tuntu olevan oikeastaan yli-ihmisiä, semmosia kummalisia superreippaita konkareita jotka pärjää missä vain ja milloin vain, enkä todellakaan kokenut mua itteäni semmoseksi ihmiseksi. Oikeastaan mun ajatukset muutui kun olin tulossa kesällä junalla Tampereelta kotiin mun kaverin Hiirun kanssa. Istuttiin junassa ja Hiiru tokaisi, että tuolla ulkona näyttää ihan siltä miltä Jenkeissäkin näyttää. Ei se ehkä noin mennyt, mutta silloin lamppu syttyi ja olin tehnyt päätökseni! En ole Jenkkejä edes harkinnut, lähinnä mielessä Australia tai Uusi-Seelanti, mutta jotenkin se lausahdus sai mut havahtumaan? :D


Mutta juu. Oon matkustanut elämäni aikana paljon, oon käynyt muistaakseni 18 eri maassa (en laske siis välilaskuja), vaikkei meillä todellakaan mikään varakas perhe ookkaan. Usein ollaan liikkeellä autolla ja yövytään kahden tähden motelleista. Kunnon lomalomaloma-matkoja oon kokenut ehkä kaksi? Yleensä meidän perheessäloma tarkottaa lähinnä extreme-seikkailua, joten kun "lomalle" lähtee niin saa valmistautua vähän kaikkeen. :---D Ekaa kertaa matkustin lentokoneella alle vuoden-ikäisenä, silloin mentiin tosin Lappiin, mutta eka kunnon lomamatka tais olla Ranskaan silloin kun olin 2-vuotias. Pienenä käytiin myös pari kertaa Malesiassa kun mun mummi asu niihin aikoihin siellä. (:


Parasta matkustamisessa on mun mielestä ensin se tunnelma lentokentällä ja muutenkin alkufiilistely. Rakastan lentämistä ylikaiken ja ängen yleensä ikkunapaikalle tai vähintäänkin vaadin vaihtamaan paikkaa tunnin välein ikkunapaikkalaisen kanssa (kunhan siis tunnen sen :---D). Rakastan ulkomaisia lentokenttiä, eri maiden ominaistuoksuja ja sitä ihanaa lämmintä (tai vaihtoehtoisesti kylmää) ilmapuuskahdusta kasvoille kun astun ulos lentokoneesta. Tykkään käydä ulkomailla ruokakaupoissa, tutkia katukojuja, ihmetellä ihanaa luontoa ja vuoria. Rakastan syödä ulkomailla erilaisia ruokia tai jätskejä, tykkään puhua kauppiaille ja nähdä erilaisia ihmisiä. Matkustaminen on ihanaa! On hyvä tietää, että kun joskus tulevaisuudessa muutan pois kotoa, niin mulla on muitakin vaihtoehtoja kuin tää tylsä harmaa Suomi, joka kyllä muuten on ihan hyvä paikka elää. Toivon, että tulevaisuudessa mä pääsen matkustaan mahdollisimman paljon ja näen maailmaa, se on musta yks parhaista tavoista oppia elämää! (:

KYSYMYKSIÄ: Tykkäättekö tekin matkustaa ja matkustatteko paljon? Mikä ois teidän unelmamatkakohde ja minne ette missään nimessä menisi? :--D Onko teillä parasta lomamuistoa?

1 kommentti:

  1. oh! ::) minäkin rakastan matkustelua. ehdottomat unelma lomakohteet olisivat englanti (lontoo lähinnä), florida ja australia sekä uusi-seelanti. ^w^ unelma kohteet ovat oudot, mutta silti. aikuisena aijon matkustella paljon ja olen suunnitellut meneväni vaihtoon britteihin joskus myöhemmin :---D katotaan mitä siitä unelmasta oikein tulee ~

    VastaaPoista